ارتباط با مشتری نرم افزاز

CRM را جدی بگیرید – معرفی نرم افزار Microsoft CRM

CRM

معرفی نرم افزار Microsoft CRM

به طور آشکار مشتریان ستون فقرات هر Business هستند. CRM راهی برای سازماندهی، مدیریت و تعقیب مشتریان بلقوه و بلفعل در فرایند های تجاریست ،استفاده صحیح از CRM یعنی تمام تعاملات و تراکنش هایی که با مشتری داشتید به شکلی که در راستای سودآوری جاری شود.

در كسب وكار امروزی، كسب رضايت مشتري و تأمين خواسته‌هاي او، نقش حياتي در اهداف سازمان دارد و به عبارتي كليد رشد كسب وكار، در به دست آوردن رضايت مشتري است. بنابراين در سازمان‌ها لزوم ايجاد واحد يكپارچه مرتبط با امور مشتريان ضروري است.ارزش واقعی یک سیستم CRM کمک به سازمان‌ها در تحقق اهداف استراتژی مرتبط با مشتری و بهبود ارتباط با مشتریان جهت سودبردن طرفین است.

سازمانهایی که بیشتر به CRM احتیاج دارند :

هر تجارتی که تیم فروش داره :  CRM بزرگترین کمک برای شناسایی عادتهای مشتریان و همراه کارشناسان فروش در فرایند فروش است.

هر تجارتی که هر نوعی از بازاریابی را دارد : هنگام استفاده از CRM شرکتها از اطلاعات فروش و مشتریان برای طراحی کمپین های بازاریابی بهترین استفاده را می کنند. آمارها نشون میدهد که بازاریابی هدف دار بسیار سودآور تر از بازاریابی سیل آسا هست که در بسیاری از موارد نه تنها هزینه و زمان را هدر میدهد بلکه غیر کار آمد و بی فایده است.

هر تجارتی که پیش فاکتور و صورت حساب برای مشتری صادر میکند: داشتن یک ابزار built-in که بخش جدا نشدنی از بدنه فرایند فروش است، برای صدور و بازنگری پیش فاکتورها و صورت حساب ها است میتواند واقعا کیفیت و سرعت فروش را بالا ببرد. همه چیز و همه سابقه ها در داخل یک برنامه جمع شده و نیاز به آدمهای مختلف و ارجاع فرایند به بخشهایی با برنامه های مختلف وجود ندارد.

و در نهایت هر تجارتی که میخواهد خودش را به عنوان یک الویت به مشتریان عرضه کند.

پیاده سازی صحیح CRM سه تاثیر عمده مثبت دراز مدت دارد :

۱-    کاهش هزینه ها

۲-    افزایش در آمد فروش

۳-    افزایش سهم بازار

کاربرد CRM در سازمانها :

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در کاهش هزینه ها و افزایش سود از طریق سازماندهی و مکانیزاسیون فرآیندهای کسب وکار به شما کمک می کند. و از این طریق باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتریان در زمینه های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش می شود. یکی از نرم افزارهای مطرح در دنیا در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان نرم افزار Dynamics CRM مایکروسافت می باشد. در ادامه به شش مورد از پرکاربردترین استفاده های آن می پردازیم.

۱٫مدیریت فروش
همه شرکت ها و سازمان ها در تلاش برای پیش دستی و سبقت از رقبای خود هستند. که لازمه آن تمرکز تیم فروش بر امور اصلی و داشتن اطلاع به روز و دقیق است. این مطلب اهمیت به کار گیری ابزاری مناسب برای مدیریت ارتباط با مشتری را مشخص می نماید. استفاده از نرم افزار CRM کمک می کند تا فرآیندهای داخلی ساده تر و سریعتر شوند و پرسنل فروش به جای درگیر شدن در امور پیش پا افتاده روزانه بر هدف اصلی یعنی فروش تمرکز می کنند. و شرایطی فراهم می شود که بتوان تجربه ای متفاوت را برای مشتریان خود به ارمغان آورید.

۲.مدیریت بازاریابی

رشد تمامی کسب و کارها در گرو بهبود و ارتقای ارتباط با مشتریان است. قطعا شما می خواهید مشتریان جدید جذب کنید، مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارید و کسب و کار خود را از این طریق رشد دهید. نرم افزار CRM امکان درک بهتر مشتریان را فراهم می کند. با تحلیل قدرتمند رفتاری و آنالیز اطلاعات بازاریابی، به راحتی امکان تقسیم بندی و هدف گذاری مشتریان فراهم می شود. و شما قادر خواهید بود علاقه مندی های مشتریان را یافته و سپس در زمان مناسب و با پیامی مناسب آن ها را با خود همراه نمایید.

۳.مدیریت خدمات پس از فروش

ارایه خدمات عالی به مشتریان ابتدا با کسب رضایت آنها شروع می شود. و آن نیز ابتدا با کسب رضایت پرسنل شما آغاز می شود. بعد از آن پرسنل خدمات پشتیبانی شما به عنوان افراد حاضر نوک پیکان مواجه با مشتریان به گونه ای رفتار خواهند کرد که مشتریان علاقه مند خواهند بود روابط شان را با شما ادامه دهند.

۴.بانک اطلاعات مشتریان
در نرم افزار CRM امکان تعریف مشتریان حقیقی و حقوقی وجود دارد و شما می توانید افراد حقیقی را به مشتریان حقوقی متصل کنید و یا برای مشتریان زیرمجموعه تعریف کنید. این قابلیت ها در کنار امکانات فرم سازی که اجازه می دهد فیلدهای مورد نیاز خود را به سیستم اضافه کنید. باعث می شود که یک بانک جامع از اطلاعات مشتریان در اختیار داشته باشید و برای اهداف مختلف از آن استفاده نمایید.

  1. مدیریت خدمات پشتیبانی (Helpdesk)
    همیشه مشتریان ما بیرون از سازمان نیستند برای برخی از واحدهای سازمانی نظیر واحد IT و یا واحد نت (نگهداری و تعمیرات) منظور از مشتریان یعنی پرسنل دیگر واحدهای سازمانی، نرم افزار CRM با استفاده از قابلیت هایی مانند مدیریت Case (یا تیکت یا issue یا مورد)، تقویم برنامه ریزی خدمات، پایگاه دانش، لیست وظایف و گردش کارها امکانات لازم برای راه اندازی سیستم خدمات پشتیبانی را فراهم می آورد.
  2. کاتالوگ محصولات
    یکی از معضلات شرکت هایی که چندین محصول دارند مدیریت و به روز رسانی کاتالوگ محصولات است. نرم افزار CRM امکان ثبت کاتالوگ محصولات را فراهم می کند.
  3. ارتباط با سایر نرم افزارها

به علت داینامیک بودن این نرم افزار ، بستری جهت ارتباط و یکپارچه کردن اطلاعات بین CRM و سایر نرم افزارهای داخل سازمان فراهم می باشد.

  1. مدیریت تماس ها

نمایش شماره تماس و آگاهی از خلاصه اطلاعات مشتری هنگام تماس تلفنی در مانیتورکامپیوتر قبل از برداشتن گوشی(CallerID) و نگه داری تمام تماسهای ورودی و خروجی در نرم افزار

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید
تلفن : ۲۶۴۰۳۸۶۳-۰۲۱
موبایل : ۰۹۳۵۶۰۱۰۶۶۶
ایمیل : info@itrah.ir

About the author

itrah_admin

Add Comment

Click here to post a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *